Overzicht

Callcenters zijn niet bepaald inspirerende werkplekken. Maar als je die van Airbnb ziet, moet je je mening bijstellen. Levy liet ze omtoveren tot een gezellige, huiselijke omgeving. Eén van zijn vele initiatieven om wat hij de employer experience noemt, te verbeteren.

“Behandel je medewerkers als je klanten”

Levy over de waarom: “Omdat onze medewerkers dat wilden. En omdat wij erin geloven dat als we hen behandelen als onze klanten, zij de klanten zullen behandelen zoals wij dat willen. Automatisch bereik je dan meer efficiëntie, productiviteit, verbondenheid en empathie. Dat helpt je business vooruit, zeker in een dienstverlenend bedrijf”, vertelt hij in een interview met Trends.

Alles begint met luisteren, volgens Levy. “Ga met je medewerkers in dialoog en vraag feedback. Bedrijfsleiders raad ik aan hun cultuur zo scherp mogelijk te definiëren. Doe dat vanuit het hart en denk erover na, rekening houdend met wat je de klant belooft. Daarna maak je vertaalslag naar je medewerkers.”

Meer dan een logo en een bedrijfsvideo

Maar praten en definiëren is niet genoeg. Je moet ook implementeren. “Veel bedrijven zeggen dat ze bezig zijn met employee experience, al bakken ze daar intern niet veel van. Een sierlijk logo en een bedrijfsvideo zijn niet voldoende. De binnenkant en buitenkant van je organisatie moeten met elkaar overeenstemmen.”

Corporate community

Ook wij van Mensenkenners geloven enorm in dat overeenstemmen. Een interne cultuur maak je niet, die leg je bloot. Daarom beginnen we elke opdracht met een interviewronde. Wij willen uw mensen leren kennen. Wij willen weten wat er bij hen leeft.

Zodra we daar zicht op hebben, maken we dat DNA zichtbaar. De vertaalslag, zoals Levy het noemt, is voor ons om een sterke corporate community te bouwen. En die in leven te houden. Wat we daar precies mee bedoelen? Dat leest u op onze website.