Corporate community
Een corporate community is een groep van gelijkgestemde collega’s die samenwerken om één gemeenschappelijk doel te bereiken. Een corporate community spreekt duidelijke ambities uit. Het geeft uw bedrijf een gezicht en een stem. Intern en extern.
Verhoog de betrokkenheid, verminder het verloop
Een corporate community creëert een groepsdynamiek die het louter collega-zijn overstijgt. En zorgt voor een soort familiegevoel. Zodat uw werknemers groter worden dan de som van de delen.
En een bedrijf dat ergens voor staat en waar het goed is om te werken, straalt dat ook uit. Zodat gelijkgestemden makkelijker de weg naar u zullen vinden. Zodat het voor hen duidelijk wordt waarom ze precies voor u moeten kiezen.
Het resultaat: intern een betere verstandhouding. En extern meer slagkracht op de arbeidsmarkt.
Corporate community: waarom nu?
Omdat u als voor twee enorme uitdagingen staat.
Uitdaging één: de war for talent. Vroeger schreef u een vacature uit en vonden de goede kandidaten automatisch de weg naar u.
Die periode is gedaan. De tijden zijn veranderd.
Waardoor u als bedrijf zenuwachtig heen en weer schuifelt. En wie zenuwachtig is, maakt fouten. En slaat stappen over. Want de oplossing gaat verder dan diezelfde vacature nog eens in de krant zetten. Vereist meer dan een losstaande video die vertelt hoe geweldig het is om bij u te werken.
Uitdaging twee: retentie. Het kost u meer moeite om uw goede mensen bij u te houden. Hoe houdt u uw werknemers gemotiveerd? Hoe verbindt u ze? Hoe bevordert u het groepsgevoel?
Daar is meer voor nodig dan een jaarlijkse teambuilding. Schaar uw mensen achter hetzelfde doel. Maak het voor hen mogelijk om zich te identificeren met uw bedrijf en uw waarden.. Dat lukt alleen maar als die waarden écht zijn. Geen cliché slagzinnen als klant centraal en teamwork.
Corporate community: waarom wij?
Omdat corporate community building nieuwe skills vereist. Een mix van HR, marketing en communicatie. En omdat wij al die skills in huis hebben, samen met een duidelijk plan van aanpak.