Employer branding: de brug tussen HR en marketing
Wat gebeurt er als u uw (potentiële) medewerkers als klanten behandelt? Wat als u uw selectie en werving ziet als een verkoopproces? Hoe staat uw merk er dan voor? Is uw verhaal krachtig genoeg om uw huidige mensen aan u te binden? En nieuwe talenten binnen te halen? Maak kennis met het principe van employer branding.
Employer branding bekijkt uw medewerker als een klant. Een mens die u moet overtuigen. Niet om te kopen, maar om bij u te werken. Een beslissing die een enorme impact heeft op zijn leven. En waar die toekomstige collega dus zeker niet licht overgaat.
Wel dan, hoe overtuigt u hem om voor u te kiezen? Waar staat uw merk voor? Wat betekent het om bij u te werken? Waarom u en niet uw concurrent?
Op die vragen biedt een employer brand een antwoord. Het doel van employer branding is om uw bedrijf als een sterke werkgever te profileren. Een aantrekkelijk merk, zowel voor uw huidig personeel als uw toekomstige collega’s. Een inhoudelijk en visueel sterke brand die verbindt en aantrekt.
Innerlijk…
Dat alles begint met een cultuuronderzoek. Wat leeft er binnen uw bedrijf? Wat zijn de waardes die uw medewerkers verbinden? In welke mate komen die overeen met de kernwaardes van uw bedrijf?
… en uiterlijk
Dat innerlijke vertalen we in een uiterlijk. Niet alleen maar mooie prentjes, maar een verhaal dat klopt. We definiëren een heldere merkpropositie die uw medewerkers overtuigt van uw kracht als werkgever.
Wilt u meer weten over employer branding? En hoe zo’n brand in combinatie met een corporate community dé oplossing kan zijn voor de uitdagingen waar u voor staat? Wij vertellen u er graag meer over.