WFT WTF
WFT staat voor War for Talent. En de WTF hoeven we u niet uit te leggen. Heel wat HR-managers zitten met de handen in het haar nu de krapte op de arbeidsmarkt zich echt laat voelen. Een blitse bedrijfsvideo of een mooi vormgegeven vacature zijn al lang niet meer genoeg om ten oorlog te trekken. Dit wapen maakt wél het verschil: een sterke corporate community.
Amper vier werkzoekenden per vacature. Of Krapte op arbeidsmarkt wordt groter. De krantenkoppen bevestigen wat u al langer merkt: het wordt moeilijker en moeilijker om de juiste mensen te vinden. Hoe gaat u daar als HR-manager mee om?
Van veeleisend naar minder eisend
Misschien legt u de lat wat lager tijdens de sollicitatiegesprekken. Is voor die ene vacature niet langer vijf jaar ervaring nodig, maar volstaat één jaar al. Of misschien geeft u toe aan de te hoge looneisen van de kandidaat in kwestie. En betaalt u eigenlijk te veel voor wat u in ruil krijgt.
Tegelijk beseft u dat dit niets aan de kern van uw probleem verandert. Dat uw bedrijf niet wordt gevonden. En als dat wel gebeurt, u veel moeite heeft om die kandidaat over de streep te trekken met een duidelijk verhaal.
Uw goede mensen bij u houden. De juiste mensen aantrekken
Ons antwoord? Corporate community building. Een corporate community helpt u om de band met uw huidige medewerkers te versterken. En maakt het makkelijk om de juiste nieuwe mensen te vinden.
Zo’n community definieert de waardes die uw werknemers verbinden. En een bedrijf dat ergens voor staat en waar het goed is om te werken, zal dat ook uitstralen. Waardoor u automatisch uw slagkracht op de arbeidsmarkt vergroot. Het resultaat: een hogere retentie én een hogere instroom. En een gefundeerd strijdplan voor de war for talent.
Strijdplan
Hoe wij zo’n community bouwen? In vier stappen: cultuur, employer branding, communicatie en conversatie. Meer weten over uw toekomstig strijdplan? En hoe een corporate community uw bedrijf vooruithelpt? Leer ons kennen!