Employer branding
Wie is het doelpubliek van uw marketing? U begint nu aan klantengroepen te denken. Maar wat met die ene hele belangrijke klant: uw toekomstige en huidige medewerker? Weet die dat u bestaat en waar u voor staat? Hoe gaat u hem overtuigen? Met een uitdagende job en een marktconform loon… net zoals al uw concurrenten? Employer branding brengt redding.
Employer branding: voor wie?
Als u uw bedrijfscultuur van theorie naar praktijk wil omzetten. En die waarden wil inzetten in uw communicatie naar sollicitanten en medewerkers.
Bedrijven die er niet in slagen om hun vacatures ingevuld te krijgen. Of er maar niet in slagen om de juiste mensen aan te trekken, karakters met wie het écht klikt.
Elk bedrijf dat aan zijn imago naar de buitenwereld wil werken. Niet met diensten en producten naar klanten, maar specifieke troeven voor sollicitanten.
Wat?
Employer branding bekijkt uw sollicitanten en huidige medewerkers als een klant. Een mens die u moet overtuigen. Niet om te kopen, maar om bij u te werken. Een beslissing die een enorme impact heeft op zijn leven. En waar die toekomstige collega dus zeker niet licht overgaat.
Employer branding: onze kennis in de praktijk
Stap 1: op zoek naar de Employer Value Proposition
Waar staat uw merk voor? Wat betekent het om bij u te werken? Waarom u en niet uw concurrent? Wij gaan op zoek naar uw Employer Value Proposition, uw Unique Selling Proposition voor sollicitanten. Aan de hand van interviews, enquêtes en steekproeven. Of een eerder uitgevoerd cultuuronderzoek.
Stap 2: de praktijk
Wij smelten de juiste woorden en juiste beelden samen tot één sterk verhaal: een authentiek, eigen én relevant employer brand. Van logo over vacature tot complete jobsite. Zo verhogen we uw reputatie als aantrekkelijke werkgever. En laten we de instroom van de juiste profielen stijgen.