Interne communicatie
Met een goed uitgedachte interne communicatie krijgt u al uw werknemers op één lijn. Wat dan weer wonderen doet voor de teamspirit en productiviteit. Hoe rolt u uw interne communicatie uit doorheen héél uw bedrijf?
Interne communicatie: voor wie?
Bedrijven die hun vernieuwde bedrijfscultuur van theorie naar praktijk willen omzetten met een interne communicatiecampagne. Een strategie en plan van aanpak is het begin, maar om te renderen moet dat werkdocument uit uw bureaulade geraken.
Bedrijven met meerdere vestigingen die zich afvragen hoe ze de communicatie tussen al die partijen kunnen stroomlijnen.
Elk bedrijf dat worstelt met hun interne communicatie. Als u merkt dat uw boodschap niet of maar gedeeltelijk overkomt. Of dat uw bediendes mee zijn, maar uw personeel op locatie niet. Of omgekeerd. En u twijfelt over welk kanaal u nu precies hoe en wanneer moet inzetten.
Interne communicatie: onze kennis in de praktijk
Stap 1: audit
Hoe staat uw bedrijf er vandaag voor? Hoe pakt u uw interne communicatie aan? We analyseren of uw inspanningen hun doel bereiken en leggen samen met u de verbeterpunten bloot.
Als u uw medewerkers wilt meekrijgen in uw vernieuwde bedrijfscultuur, dan vormt de identiteitskaart van uw bedrijf het vertrekpunt.
Stap 2: kennis uitwisselen
Wij maken een selectie van de meest geschikte kanalen voor uw interne communicatie. En maken u wegwijs in de voor u meest geschikte mogelijkheden: social, nieuwsbrieven, intranet, een event om uw nieuwe missie voor te stellen…
Stap 3: de praktijk
Dat alles gieten we in een intern communicatieplan. Dan dit, dan dat. Die maand een nieuwsbrief met die inhoud. Dat is de basis van alles wat gaat volgen: wanneer communiceer ik wat op welke manier met wie? We bepalen die communicatiemix aan de hand van uw bedrijf, uw type werknemers en uiteraard het doel.
Onze eigen ontwikkelde app HiTribe kan een onderdeel zijn van die mix. Die combineert het gemak van een intranet met de snelheid en gebruiksvriendelijk van een smartphone.
Interne communicatie is natuurlijk veel breder. Koffiekoppen met uw logo erop, gepersonaliseerde wieleroutfits, posters die uw werknemers herinneren aan de bedrijfsmissie – alles, maar dan ook alles om de boodschap te laten plakken. En de verbondenheid tussen uw collega’s te vergroten. Wij regelen het voor u.
De volgende stap? Na het interne, het externe: employer branding.