MaetwerkVan Havermaet
Advieskantoor Van Havermaet had net een rebranding achter de rug. Een rebranding die het bedrijf letterlijk een gezicht gaf. En hun in de markt zette als De rechterhand van hun klanten.
Hun nieuwe HR-manager wou hetzelfde doen naar (potentiële) medewerkers. Duidelijk tonen waar Van Havermaet voor staat. En wat het betekent om voor hen te werken.
Cultuur
Uit onze gesprekken bleek dat binnen Van Havermaet een sterke bedrijfscultuur heerst. Er wordt hard gewerkt, maar vooral samengewerkt. Het beste bewijs daarvan zijn De Maeten, een divisie binnen Van Havermaet die een voortrekkersrol spelen.
Werken bij en voor Van Havermaet, is een kwestie van de juiste mindset, drive, passie, discipline en expertise.
Employer Branding
Het concept Maetwerk. Een knipoog naar de bedrijfsnaam. Maar vooral een begrip dat vele ladingen denkt. Werken met maten. De mogelijkheden die je krijgt om een deel van je takenpakket samen te stellen. De vrijheid die je geniet om je werkritme af te stemmen op je privéleven.
Maetwerk is ook een kwestie van bij elkaar te passen. Je mag inhoudelijk nog zo sterk zijn, bij Van Havermaet moet je ook over de juiste ingesteldheid beschikken én in de groep passen.
Communicatie
Dat concept vertaalden we in een aparte website. Uiteraard met alle vacatures erop. Maar ook met pagina’s als Waarom Van Havermaet?, een blik op de sollicitatieprocedure, een voorstelling van de verschillende afdelingen en een aparte pagina voor geïnteresseerde studenten.
Een website die de medewerkers van Van Havermaet centraal plaatst. Met foto’s, woorden en video. Om zo de juiste medewerkers aan te trekken. We rolden ook een social media campagne uit en brachten alle aspecten van hun externe en intern communicatie in lijn met het nieuwe concept.