Overzicht

Cultuur

Eerst de mensen leren kennen. Onze interviewronde bracht ons langs het HR-team en verschillende medewerkers. Wat bleek? Een enorm respect voor elkaar. Van de chauffeurs voor de bediendes. En omgekeerd. Want hun chauffeurs staan elke keer weer paraat in uitdagende omstandigheden: slecht weer, het Belgische verkeer, en klanten die al eens een slechte dag hebben…

Comfort Energy in drie waardes? Respect, ontzag en diversiteit.

Employer Branding

In een eerste fase richtten we ons op het aantrekken van nieuwe chauffeurs. Dat deden we door die straffe mannen en madammen op een voetstuk te plaatsen. En het respect te geven dat ze verdienen. Dat gevoel vertaalden we naar de campagne Helden van de Weg.

Via een website kon elke Held van de Weg zich kenbaar maken. In ruil kregen ze dan een heldenpakket met leuke gadgets. En een magazine waarin Comfort Energy zich voorstelde. Maar waarin we vooral hun eigen chauffeurs en medewerkers aan het woord lieten.

De website lokte in vier maanden tijd meer dan 20.000 bezoekers. De eerste chauffeurs die ze dankzij deze campagne aanwierven, zijn op dit eigenste moment op de baan.

Communicatie

Naast het magazine, maakten we ook een imagovideo. Met altijd hun eigen medewerkers in de hoofdrollen.

De externe communicatie bliezen we leven in met een persbericht en een social media-campagne.