Open_hartelijkExpliciet
Expliciet stond voor een schakelmoment. Van een team van vijf naar vijftien op goed een jaar tijd. Steeds grotere klanten. De verhuis van hun communicatiehuis – letterlijk en figuurlijk – naar een echt bureau.
Om verder te groeien, voelden ze de noodzaak om zich te kunnen onderscheiden. En het merk dat ze zo zorgvuldig uitbouwden naar hun klanten, ook te vertalen naar hun (toekomstige) medewerkers.
Cultuur
De Explicieters wisten waarvoor ze stonden. Huiselijkheid en gezelligheid. Een warme, menselijke aanpak. Maar ze merkten dat steeds meer concurrenten diezelfde waardes claimden. De uitdaging: hoe profileren we ons anders, maar tegelijk authentiek? Hoe blijven we een stap voor én blijven we trouw aan onszelf?
Employer Branding
In het geval van Expliciet: door een stap verder te gaan. En flink de ambities uit te spreken. Niet langer Communicatiehuis voor kmo’s. Maar Open_hartelijk communicatiebureau. Een samentrekking van openhartig en hartelijk. De perfecte samenvatting van hoe zij zijn in alles wat ze doen. In de manier waarop ze hun projecten aanpakken. En omgaan met elkaar als collega’s.
Communicatie
Wat volgde, was een totale make-over. Een nieuwe website, huisstijl, logo, imagovideo, brand copy… Alles, maar dan ook alles werd tegen het open_hartelijke hart van hun designers, copywriters en marketeers gedrukt.